Nakładki na opony
Jeżeli ktoś ma ochotę puścić
wodze fantazji i zastosować sobie opony a'la Chicago lata '30 to tutaj znajduje
się opis specjalnych nakładek do tego celu. Są produkowane opony z
fabrycznymi białymi pasami, głównie przez Dunlopa dla Harleya, ale opony te są
drogie i jest mały wybór rozmiarów. Można białe pasy namalować na oponie
jakąś elastyczną farbą - ale tego rozwiązania nie polecam, bo po pierwsze
nigdy nie wyjdzie ładnie, a po drugie na oponie żadna farba się długo nie
utrzyma.
Doskonałym rozwiązaniem jest zastosowanie specjalnych białych nakładek na
opony, które instaluje się między rant obręczy a oponę. Wraz z pompowaniem
opony następuje dociśnięcie nakładki do ścianki bocznej opony.
Nakładki te
są dostępne zarówno w wersji dla samochodów, jak i dla motocykli. Nakładki
samochodowe są dostępne w dwóch wersjach: całej białej - biały pasek o
szerokości ok. 5 cm do felg o średnicach od 8"do 16" oraz w wersji
kombinowanej czarno białej - czarny pasek wewnętrzny o szerokości 2.5 cm i biały
pasek zewnętrzny o szerokości 2.5 cm do felg o średnicach od
13" do 15". Nakładki motocyklowe mają szerokość 3 cm i są przystosowane do
obręczy o średnicach od 16" do
19". Teoretycznie nakładki samochodowe i motocyklowe mogą być
stosowane zamiennie, ponieważ sposób ich montażu jest jednakowy - aczkolwiek
samochodowa nakładka o szerokości 5 cm może okazać się zbyt duża do niektórych
opon motocyklowych.
Nakładki można zamawiać na stronie
www.vw-garbusy.pl
w cenie 200 zł; są one również dostępne na łódzkim motobazarze. W ostateczności nakładki można
również znaleźć na angielskiej stronie
www.vintagetyres.com w
dziale akcesoria. Nazwa handlowa produktu to "motorcycle whitewall trims"
- koszt czterech sztuk to ok. 20 GBP, jednak spory koszt przesyłki do Polski
powoduje iż nie polecam zamawiania z tego źródła.
Tłumaczenie dostarczonej przez producenta instrukcji montażu
INSTRUKCJA
MONTAŻU MOTOCYKLOWYCH NAKŁADEK NA OPONY
1. Zdejmij koło i całkowicie spuść powietrze. 2. Wyczyść bok opony, szczególnie część znajdującą się pod rantem obręczy tak, aby usunąć brud i wszelkie pozostałości środków smarnych na stopce opony, lub wydzielin z formy jeżeli opony są nowe. Powierzchnia musi być absolutnie nieskazitelnie czysta i zaniedbanie tego wymogu uniemożliwi poprawny montaż. Należy też obciąć wszelkiego rodzaju "języczki" z boku opony które zostały po odlewaniu, a będą przykryte przez nakładkę. 3. Wsuń wewnętrzną krawędź nakładki (obrzeże z gniazdem) pomiędzy bok opony a obręcz koła. Postępuj w ten sposób wokół całego koła, uważając by nie rozciągać lub nie zwichrować nakładki podczas pracy. Ostatni występ obrzeża powinien wskoczyć pod obręcz. 4. Powtórz to samo z drugiej strony koła, i gdy obie nakładki zostaną właściwie umiejscowione na oponie, napompuj ją do normalnego ciśnienia. 5. Poodbijaj kilkukrotnie koło od ziemi aby całość się ułożyła i upewnij się, że nakładki pozostają odpowiednio usytuowane na swoim miejscu. 6. Jeżeli jesteś przekonany, że nakładki są poprawnie zainstalowane, należy założyć z powrotem koło. Pod żadnym pozorem nie przystępuj do jazdy motocyklem dopóki nie jesteś całkowicie przekonany, że nakładki zostały właściwie osadzone. Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności we właściwym montażu, skontaktuj się z nami po poradę i pomoc. Przy jeździe z pasażerem niezbędne jest, aby zostały dokładnie spełnione wymagania instrukcji producenta co do zwiększenia ciśnienia w oponach. Pod żadnym pozorem nie wolno jeździć motocyklem z za niskim ciśnieniem w oponach! Konserwacja W celu uzyskania wszelkich dalszych porad lub pomocy, prosimy o kontakt: |
|
BRAVADO
AUTOMOTIVE 19 NEW HAW ROAD ADDLESTONE SURREY KT15 2BZ U.K. |
TEL:
01932-858248 FAX: 01932-841177 EMAIL: bravado@zoo.co.uk
|
Poniżej znajdują się zdjęcia nakładek oraz zdjęcia nakładek po zamontowaniu na kole.